Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів уявлення про основи обчислювальної техніки, наданні навичок роботи з персональними комп’ютерами та використання сучасних інформаційних технологій (інформаційних систем, технологій обробки та аналізу даних, комунікаційних технологій та іншого) зокрема:

-   загальні відомості про персональний комп’ютер (складові, ретроспектива розвитку, файлова система та інше);

-   загальні відомості про програмне забезпечення (класифікація, призначення, ретроспектива розвитку та інше);

-   системи числення (оглят та ретроспектива систем числення, робота з двійковою, вісімковою та  шістнадцяткової системами числення)

-   основи алгоритимації (що таке алгоритм, блок-схеми алгоритму, базові алгоритми);

сучасні інформаційні технології (що таке технологія та інформація, інформаційні системи та роботи в них, комунікаційні технології, технології обробки та аналізу даних).

Мета вивчення навчальної дисципліни «Системи та методи прийняття рішень» полягає у підготовці фахівця (експерта) в області прийняття рішень, ознайомлення з основними системами та методами прийняття рішення, зокрема: розгляд питань щодо формалізації можливості взаємної компенсації значень різних критеріїв або, інакше кажучи, можливості "заміщення по цінності"; застосуванні систем і методів прийняття колективних рішень (голосування на виборах, рішення, що приймаються в невеликих групах); визначення основних принципів та технології організації людської системи переробки інформації, розробки й застосування методів знаходження оптимальних рішень на основі математичного моделювання, а також підготовці студентів до оволодіння матеріалом інших дисциплін.

Завдання вивчення дисциплін:

  1. Оволодіння основними поняттями дисципліни прийняття рішень.
  2. Застосовування евристичних підходів у прийнятті рішень, основних систем і методів структуризації переваг і формування функції цінності, основних систем і методів колективного прийняття рішення.
  3. Розуміння принципів та технології людської системи переробки інформації і її зв'язку із прийняттям рішень.
  4. Визначення множини Еджворта-Парето.
  5. Застосовування в процесах прийняття рішень для визначення найкращої альтернативи методів: варіювання зваженої суми критеріїв (лінійної згортки), лексикографічного впорядкування та лексикографічного впорядкування з рівнями претензій, аналітичної ієрархії (аналізу ієрархій).
  6. Застосовування систем та методів колективного прийняття рішення: принцип де Кондорсе, правило більшості голосів, метод Борда, метод "мозкового штурму", метод Делфі.
  7. Розробляти й застосувати методи знаходження оптимальних рішень на основі математичного моделювання, наприклад, рішення транспортної задачі або задачі про призначення.

Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів уявлення про основи обчислювальної техніки, наданні навичок роботи з персональними комп’ютерами та використання основних додатків пакету Microsoft Office, як на базовому рівні (повторення), так і на поглибленому рівні, зокрема:

  • загальні відомості про пакет Microsoft Office (склад, конкуренти, ретроспектива, інсталювання);
  • робота в Microsoft Office 365 (використання браузера, облікові записи);
  • робота у Microsoft Outlook (листи, календарі, контакти та інше);
  • робота у Microsoft Teams (створення та управління чатами, командами та каналами, застосунки);
  •  робота у Microsoft PowerPoint (слайди та їх елементи, анімація);
  • робота у Microsoft Word (форматування, стилі, таблиці, рисунки, формули);
  • робота у Microsoft Excel (форматування клітинки, умовне форматування, формули та функцій, графіків і діаграм, операції пошуку та фільтрації даних, зведені дані, основи Business intelligence в Microsoft Office 365).

Практичне застосування: Microsoft office (Word, Excel, Outlook …) в управлінні підприємствами, в процесах освіти, в підготовці документі (звітів, рефератів, доповідей) на прикладах рішення конкретних задач (з посиланням на конкретні підприємства та випадки застосування).