Предметом дисципліни є систематизовані знання про процеси утворення європейської спільноти, формування органів управління Європейського Союзу та принципів економічної взаємодії між європейськими державами.

 

Метою викладання дисципліни «Актуальні проблеми європейської історії» є формування у майбутніх фахівців глибоких знань та уявлень про загальноєвропейські інтеграційні процеси, про переваги введення єдиної валюти, а також про шляхи подальшого розвитку як економічного, так і політичного європейського співіснування.

Місце у структурно-логічній схемі: другий рік навчання.

Предметом дисципліни є виявлення в історичному аспекті наукових уявлень  про процеси виникнення конфліктів соціально-економічного та суспільно-політичного характеру на протязі існування Української держави.

 

Метою викладання дисципліни «Історія виникнення конфліктів на території України» є спроба розкрити підвалини формування конфліктогенності, виявити її витоки як у минулому, так і сучасності.

Місце у структурно-логічній схемі: другий рік навчання.

Предметом дисципліни є інформація про події і творців історії науки і техніки; матеріальні пам'ятки історії науки і техніки; процеси отримання, обґрунтування наукового і технічного знання в різних культурно-історичних умовах; структура і зміст науково - технічного знання тощо.

 

Метою викладання є формування цілісного та комплексного уявлення про розвиток науки і техніки як історико-культурного явища; структурувати інформаційне поле про досягнення людської думки в різні періоди історії; узагальнити відомості отримані з інших дисциплін, що зачіпають проблеми розвитку людського суспільства; показати взаємозв'язок і взаємозумовленість проблем, що вирішуються фахівцями різних спеціальностей.

Завдання історії науки і техніки: пошук, систематизація, аналіз та узагальнення історико-наукових та історико-технічних фактів; постійне розширення джерельної бази досліджень; виявлення та обґрунтування законів і закономірностей науково-технічного розвитку; аналіз ролі і значення розвитку науки і техніки в культурно-історичному розвитку; постійне вдосконалення методологічного забезпечення дослідницької практики: уточнення понятійного апарату, поглиблення аналізу текстів і матеріальних джерел, створення і критика концептуальних моделей опису і пояснення історико-наукового та історико-технічного знання, розширення практики використання експериментальної перевірки і математичного опису історичного знання, радикальне розширення використання сучасних комп'ютерних технологій в історії науки і техніки; дослідження особливостей розвитку науки і техніки в окремі періоди, в окремих регіонах і країнах.

Місце у структурно-логічній схемі: другий рік навчання.

Предметом дисципліни є сукупність знань та уявлень про підходи до історіописання нової історії, що включає до себе сучасне уявлення про наукові доробки з історії, а також виклад прикладного матеріалу практичного характеру.

 

Метою викладання дисципліни «Методологія та організація науково-дослідної роботи з історії» є формування майбутнього дослідника історичного процесу у всій сукупності об’єктивних та суб’єктивних чинників, що сприятиме виваженому висвітленню історичного процесу.

Місце у структурно-логічній схемі: перший та другий роки навчання.

Предметом навчальної дисципліни «Націєтворчі  процеси в сучасній Європі» виступають знання про роль та виваженість пріоритетності національного в міждержавному та міжнародному.

 

Мета та завдання викладання дисципліни «Націєтворчі процеси в сучасній Європі» виходять з того, що формування  всебічно розвиненої та соціально активної особи-українця, який покликаний забезпечити вклад національних цінностей у загальнолюдські, та переконливо засвоїти ідеали гуманізму й демократії, привити самостійні, творчі, пізнавальні навики підходу до історичного минулого та реального сьогодення, - не можливо без з’ясування тих реалій, що склалися у сучасній Європі. 

Місце у структурно-логічній схемі: перший рік навчання.

Предметом дисципліни є систематизовані знання про взаємовплив історичних уявлень  про загальносвітовий розвиток та,  у цьому контексті, про утворення, становлення та сучасний стан Української державності та народу України.

 

Метою викладання дисципліни «Сучасний стан наукових знань у галузі історії» є формування всебічно розвиненої та соціально активної особи, яка покликана забезпечити у контексті загальносвітового розвитку глибокі знання історичного шляху українського народу, розвитку його національних цінностей; вміння визначити вклад національних цінностей у загальнолюдські; переконливо засвоїти ідеали гуманізму та демократії; формувати історичну свідомість як основу всієї суспільної свідомості; привити самостійні, творчі, пізнавальні навики підходу до історичного минулого та реального сьогодення. 

Місце у структурно-логічній схемі: перший рік навчання.